Winkelmand

0
Huisje Boompje Plantje

Retourneren Garantie en Klachten

Alles over retourneren, garantie en klachten

Ben je niet zo blij met je bestelling als je had gedacht? Je kunt uiteraard je bestelling altijd zonder opgaaf van reden annuleren, als dit maar binnen 14 dagen na ontvangst gebeurt. Je hebt dan nog 14 dagen de tijd om de zending naar ons retour te sturen. We vragen je wel vriendelijk om het terugsturen van planten zo snel mogelijk te doen, zodat ze gezond bij ons aankomen.

Is je plant of ander product kapot, beschadigd of in slechte conditie bij je aangekomen? Dan zorgen we voor een passende oplossing, want dat is natuurlijk niet de bedoeling! Neem daarvoor even contact met ons op via welkom@huisjeboompjeplantje of bel naar 038 – 458 26 21


Een plaag

Een plaag kan op de plant terecht komen door tocht, andere luchtstromen in de ruimte of zelfs via onze eigen kleren. Helaas kan het elke gezonde plant overkomen en is het hierdoor geen teken van een kwalitatief slecht product. Een plaag brengt ontzettend snel schade toe aan een plant. Zodra het beestje op jouw plant is gehuisvest, zul je binnen een week al vreemde plekken zien op de bladeren. Mocht het zo zijn dat je binnen twee weken na ontvangst van jouw plant ziet dat hij last heeft van een plaag, laat het ons direct weten, dan sturen we een nieuw exemplaar naar je toe! Na deze twee weken is de Plantgarantie voor een plaag helaas niet van toepassing, maar neem gerust contact op zodat we je erbij kunnen helpen!

Andere plantgarantie

Wij van Huisje Boompje Plantje proberen in de webwinkel zo goed mogelijk uitleg te geven over de verzorging en standplaats van de planten. Als planten het niet goed doen, dan heeft het namelijk bijna altijd met één van deze twee te maken. Dit is waarom wij geen garantie op onze planten geven.

Mocht je nou denken dat het echt niet aan je eigen verzorgingsskills ligt, maak dan foto’s van je plant en neem zo snel mogelijk contact met ons op!

Maar luister, ook als het wel aan jezelf ligt mag je altijd contact met ons opnemen en vragen wat je nou precies fout doet.

Een bestelling retourneren

Als je jouw bestelling wilt annuleren (en dus de overeenkomst met ons ontbindt) zou het fijn zijn als je de ontvangen artikelen weer inpakt zoals ze zijn aangekomen. Gebruik hiervoor dus onze verzenddoos. Zo komen ze bij ons het beste terug. Mocht onze verzenddoos al bij het oud-papier liggen dan is het retourneren in een eigen gefabriceerde doos op eigen risico.
Als de planten niet goed zijn behandeld gedurende de bedenktermijn dan kunnen we de waardevermindering die daarvan het gevolg is bij je in rekening brengen (dit kan oplopen tot 100% van de aanschafwaarde).

Wil je iets retour zenden, neem dan eerst even contact met ons op zodat we je kunnen vertellen hoe we deze retour graag ontvangen.

Je kan de retour sturen naar het volgende adres: Huisje Boompje Plantje, Oudestraat 3, 8261 CC, Kampen

De retourzending komt wel voor eigen rekening van de klant.

Eventueel kan er ook gebruik gemaakt worden van het Europees Modelformulier voor Herroeping om een retouraanvraag in gang te zitten. Vul dit formulier in en stuur het naar ons op via de mail en/of post of stop het in het te retourneren pakket.

Terugbetaling

Wij storten het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele transactiekosten en/of verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk en in ieder geval niet later dan 5 dagen na herroeping terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar welkom@huisjeboompjeplantje.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.